Jonas Höschl is a political conceptual artist and photographer.
Most recently, he was awarded the Paula Modersohn-Becker Art Prize and the Bavarian Art Promotion Prize for Fine Arts for his artistic work, which encompasses the media of printmaking, sound, video and installation. He is part of the artist collective "Tannhäuser Kreis".
-
SSSSSSuzuki
2024
Ausstellungsansichten "Point of No Return" @ Galerie Anton Janizewski, 2025 // Fotografie Julian Blum
Moviestill "SSSSSSuzuki", 03:35 min, 2023
Concept by Jonas Höschl
Music written and produced by Florida Juicy
Edited by Ruth Glas
Lyrics from the Song „Point Of No Return“ by Gene McDaniels (Scorpio Rising, 1963)
-
09. September 2015, Röszke
2021
09. September 2015, Röszke @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
09. September 2015, Röszke @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
09. September 2015, Röszke @ Akademie Galerie, Nürnberg, 2021 // Exhibition view by Kira Krüger
09. September 2015, Röszke @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff "He brings his own powerlessness into focus, addressing the journalistic routinization of news agencies and editorial offices in our digitalized world. The work was supported by the Alexander Tutsek Foundation and the Cultural Office of the City of Munich.", Kunstverein Baden (OE)
09. September 2015, Röszke @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
09. September 2015, Röszke @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff -
Tränen schützen nicht vor Mord
2022
"Tränen schützen nicht vor Mord" @ Galerie Anton Janizewski, Berlin, 2023 // Photography by Peter Oliver Wolff
"Tränen schützen nicht vor Mord" @ Galerie der Künstler*innen // Photography by Verena Hägler
Bavarian Culture Award "Jonas Höschl nimmt auf die Olympiade 1972 Bezug. Der (...) Künstler (...) setzt sich in verschiedenen Medien mit den als "heiter" intendierten Spielen auseinander, die mit der Geiselnahme der israelischen Sportler und einem Blutbad mit elf ermordeten Geiseln, einem toten Polizisten und fünf toten Entführern endete.", aus dem Artikel "Bayerische Kunstförderpreise 2021" von Roberta De Righi in der Abendzeitung München vom 04. Februar 2022
-
Europe is lost
2018
Europe is lost @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
Europe is lost @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
Europe is lost @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff "Europe is lost (...) leaves an oppressive feeling. One photo shows a man whose face is completely masked, another wears dark sunglasses and smokes.", from the article "Nie wieder!" by Amelie Völker in the Süddeutsche Zeitung, July 05, 2020
Europe is lost @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
Woodcut series of 10 parts, edition 1/10, 50 x 70 cm
Europe is lost @ EIGEN + ART Lab, Berlin, 2022 // Exhibition view by Peter Wolff
Video & Soundpiece, 06:24 min
Viewing link for video & soundpiece on request -
There's history all around us
2022
There's history all around us @ Galerie Anton Janizweski // Exhibition View by Sascha Herrmann
Exhibition "Schuldiger Realismus" by the Collective "Tannhäuser Kreis"
There's history all around us @ Galerie der Künstler*innen // Exhibition View by Verena Hägler "Nebenan nimmt Jonas Höschl auf die Olympiade 1972 Bezug. Der (...) Künstler (...) setzt sich in verschiedenen Medien mit den als "heiter" intendierten Spielen auseinander, die mit der Geiselnahme der israelischen Sportler und einem Blutbad mit elf ermordeten Geiseln, einem toten Polizisten und fünf toten Entführern endete.
Der Künstler verweist (...) auf Leni Riefenstahl, die das "Fest der Völker" 1936 unterm Hakenkreuz in Berlin filmisch heroisierte. Höschl macht aus Versatzstücken Anti-Propaganda.", aus dem Artikel "Bayerische Kunstförderpreise 2021" von Roberta De Righi in der Abendzeitung München vom 04. Februar 2022